Polityka prywatności i Cookies

W związku z obowiązywaniem rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”), a także ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, z uwagi na fakt, iż ochrona danych osobowych oraz bezpieczeństwo informacji są traktowane w działalności Specjalistycznej Praktyki Lekarskiej R. Słopień priorytetowo, poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje o sposobach, celach i podstawach przetwarzania Państwa danych osobowych.

  1. Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Specjalistyczna Praktyka Lekarska R. Słopień, z siedzibą w Poznaniu przy ul. Piątkowska 118, 60-648 Poznań. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można się kontaktować listownie pisząc na adres Specjalistyczna Praktyka Lekarska R. Słopień, ul. Piątkowska 118, 60-648 Poznań lub mailowo, pisząc na adres kontakt@philara.pl

  1. Podstawowe zasady RODO


RODO formułuje 6 zasad przetwarzania danych osobowych, którymi kieruje się nasza Specjalistyczna Praktyka Lekarska R. Słopień, gdy przetwarzamy dane osobowe. Są nimi:

– zasada zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości:

przetwarzamy dane osobowe w sposób zgodny z przepisami prawa. O wszystkich kwestiach z tym związanych informujemy wyczerpująco ustalonymi kanałami komunikacji i jak

najprostszym językiem, by osoby, których dane dotyczą, były świadome, że zbieramy, przechowujemy lub w inny sposób przetwarzamy ich określone dane osobowe;

– zasada minimalizacji i adekwatności danych: przetwarzamy tylko te dane (adekwatne, stosowne), które są rzeczywiście potrzebne, by zrealizować dany cel;

– zasada prawidłowości danych: dokładamy najwyższej staranności, by dane, które przetwarzamy, były zgodne z prawdą, aktualne i dokładne. Dlatego możemy co jakiś

czas prosić osoby, których dane przetwarzamy, o to, by sprawdziły i zaktualizowały swoje dane. Prosimy ich też o to, by klienci informowali nas o wszelkich zmianach

swoich danych osobowych (imię i nazwisko, adres itp.);

– zasada ograniczenia celu oraz przechowywania przetwarzanych danych: dane osobowe zbieramy jedynie w konkretnym, wyraźnym i prawnie uzasadnionym celu,

którego nie moglibyśmy osiągnąć w inny sposób. Przechowujemy dane w formie, która umożliwia identyfikację osoby, której dane dotyczą. Przetwarzamy je tylko tak długo,

jak jest to niezbędne, by zrealizować cel, dla którego je pozyskaliśmy (chyba, że do dalszego przetwarzania zobowiązują nas przepisy prawa);

– zasada integralności i poufności danych: zapewniamy takie rozwiązania informatyczne i organizacyjne, dzięki którym dane osobowe, które przetwarzamy,

są bezpieczne. Chronimy dane przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem;

– zasada rozliczalności: jesteśmy w stanie wykazać (w sposób, jakiego wymaga od nas prawo), że w odniesieniu do danych osobowych działamy zgodnie z przepisami prawa,

uwzględniamy ochronę danych w fazie projektowania oraz zapewniamy domyślną ochronę danych osobowych.

  1. Jakie dane przetwarzamy, w jakim celu  i na jakiej podstawie?

Specjalistyczna Praktyka Lekarska R. Słopień przetwarza dane:

  1. klientów będącymi osobami fizycznymi – w celu świadczenia usług medycznych
  2. osób reprezentujących klientów będących osobami prawnymi, w tym osób wyznaczonych do kontaktu po stronie klienta – w celu świadczenia usług medycznych 
  3. innych osób fizycznych, których dane są przetwarzane w związku z prowadzeniem Specjalistycznej Praktyki Lekarsiej R. Słopień, – w celach świadczenia usług medycznych,

Przetwarzamy dane osobowe zwykłe. Dane osobowe to wszelkie informacje, które identyfikują (lub pozwalają zidentyfikować) osobę, której dane dotyczą. Możemy przetwarzać dane osobowe takie, jak:

– imię i nazwisko;

– inne dane identyfikacyjne: adres korespondencyjny, zamieszkania oraz zameldowania, e-mail, telefon kontaktowy;

– numer identyfikacji podatkowej (NIP), numer REGON;

– inne informacje przekazane Specjalistyczna Praktyka Lekarska R. Słopień niezbędne do świadczenia usług.

Dane osobowe możemy przetwarzać, gdy:

– jest to niezbędne, aby wykonywać umowę między nami a osobą, której dane dotyczą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;

– realizujemy w ten sposób obowiązek prawny, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO lub art. 9 ust. 2 lit. f RODO;

Ponadto, w celu udzielenia odpowiedzi na przesyłane wiadomości, możemy przetwarzać dane osobowe osób przesyłających do nas zapytania za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na naszej stronie, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

  1. Jak długo przetwarzamy dane osobowe?

Specjalistyczna Praktyka Lekarska R. Słopień przetwarza dane osobowe maksymalnie przez okres 10 lat od końca roku, w którym zakończyło się postępowanie, w którym dane osobowe zostały zgromadzone.

Dane osobowe zbierane za pośrednictwem formularza kontaktowego przetwarzamy do czasu zakończenia prowadzenia korespondencji.

  1. Uprawnienia:

W związku z przetwarzaniem przez nas danych osobowych, przysługują Państwu uprawnienia, które przedstawiamy poniżej. Jeżeli zechcą Państwo skorzystać z któregokolwiek z nich prosimy o kontakt z nami, w wygodnej dla Państwa formie. Wówczas, w zależności od treści Państwa wniosku:

  1. Udzielimy Państwu potwierdzenia czy przetwarzamy Państwa dane osobowe lub dostępu do nich, jak również możemy dostarczyć Państwu kopię danych podlegających przetwarzaniu;
    2. Dokonamy sprostowania danych nieprawidłowych lub uzupełnienia danych niekompletnych;
    3. W sytuacjach określonych w prawie ochrony danych osobowych oraz w zakresie tam wskazanym, zrealizujemy ponadto Państwa uprawnienia do:

1) usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym);

2) ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

3) przenoszenia danych osobowych;

4) sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

Odpowiedzi udzielamy zazwyczaj w terminie do miesiąca od dnia wystąpienia przez Państwa z wnioskiem. W tym samym czasie poinformujemy Państwa, jeżeli z uwagi na skomplikowany charakter wniosku lub liczbę zgłoszeń zmuszeni będziemy przedłużyć ten termin o okres do dwóch kolejnych miesięcy (łącznie max. 3 miesiące). Każdorazowo prosimy Państwa o podanie danych pozwalających Państwa zidentyfikować, aby nie udostępniać informacji Państwa dotyczących osobom nieuprawnionym.

Ponadto, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

  1. Odbiorcy danych:

Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym dla nas usługi księgowe.

Ponadto, Państwa dane mogą zostać przekazane innym Kancelariom prawnym, z którymi współpracuje nasza Kancelaria, w przypadku konieczności udzielenia przez nas pełnomocnictwa substytucyjnego celem zastąpienia nas na rozprawie.

  1. Pozostałe informacje:

Podanie przez Państwa danych w celu świadczenia pomocy prawnej jest obowiązkowe. W przypadku ich niepodanie, świadczenie ww. usług przez Kancelarię nie będzie możliwe.

Podanie przez Państwa danych w formularzu kontaktowym jest dobrowolne, jednak ich niepodanie będzie skutkować brakiem możliwości udzielenia przez nas odpowiedzi.

W oparciu o Państwa dane osobowe nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje, w tym nie będą podlegać profilowaniu.

  1. Cookies 

8.1. Cookies tj. ciasteczka są to niewielkie informacje tekstowe, które wysyłane są przez serwer WWW i zapisywane są po stronie użytkownika np. na dysku twardym. Domyślne parametry cookies pozwalają na odczytanie zawartych w nich informacji wyłącznie serwerowi, które je utworzył. Cookies są najczęściej stosowane w przypadku stron wymagających logowania, do monitorowania aktywności odwiedzających stronę, liczników, sond oraz reklam.

Stosujemy następujące rodzaje plików cookies: 

  1. a) sesyjne,
  2. b) stałe,
  3. c) zewnętrzne.

Ad. A) Sesyjne pliki cookies są przechowywane tymczasowo, a ich usunięcie dokonywane jest automatycznie po wyłączeniu strony lub przeglądarki internetowej. 

Ad B) Stałe pliki cookies pozostają w przeglądarce internetowej urządzenia przez określony czas lub do momentu usunięcia ich przez użytkownika na jego urządzeniu końcowym.

Ad C) Zewnętrzne pliki cookies są to pliki cookies wykorzystywane przez podmioty z nami współpracujące np. Facebook, Google, Google Analytics w celu prowadzenie statystyk i analizy zachowań w sieci oraz poznania preferencji konsumenckich. Pełne informacje na temat polityk ochrony prywatności znajdują się na stronach poszczególnych produktów.

  1. a) https://policies.google.com/privacy?hl=pl 
  2. b) https://www.facebook.com/policies/cookies/ 

8.2. Wykorzystujemy pliki cookies w następujących kategoriach: 

  1. a) niezbędne, 
  2. b) ustawienia, 
  3. c) statystyka,
  4. d) marketing, 
  5. e) inne.

Niektóre pliki cookies są niezbędne do działania strony internetowej. Podstawą prawną do używania niezbędnych plików cookies jest prawnie uzasadniony interes administratora tj. prawo do prowadzenia strony internetowej wspierającej naszą działalność oraz konieczność zachowania jej bezpieczeństwa.

W pozostałych przypadkach, prosimy Państwa o wyrażenie zgody na instalację plików cookies przy pierwszym wejściu na naszą stronę internetową, a zatem podstawą prawną do ich używania jest zgoda użytkownika.

8.3 W każdym momencie mogą Państwo zmienić ustawienia cookies poprzez zmianę ustawień przeglądarki. Poniżej wskazujemy linki do zmiany ustawień dla poszczególnych przeglądarek:

  1. a) Google Chrome – https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl 
  2. b) Mozilla Firefox – https://support.mozilla.org/pl/kb/wzmocniona-ochrona-przed-sledzeniem-firefox-desktop?redirectslug=W%C5%82%C4%85czanie+i+wy%C5%82%C4%85czanie+obs%C5%82ugi+ciasteczek&redirectlocale=pl 
  3. c) Internet Explorer – https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-i-zarz%C4%85dzanie-nimi-168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d 
  4. d) Opera – https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies 
  5. e) Safari – https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac
  1. Zmiany niniejszej Polityki Prywatności i Cookies 

Zastrzegamy sobie możliwość zmiany niniejszej Polityki, jeżeli okaże się to niezbędne lub pożądane z uwagi na nowe przepisy prawa lub nowe wytyczne organu nadzorczego.